Tuesday, January 20, 2009

LUAHAN HATI.....

sekian lama aku mencari.....
mencari erti cinta sejati...
cinta yang di cari....
salu di khianati....
yang di perolehi hanya luka di hati....

ketahuilah...wahai teman semua....
cinta pada Ilahi adalah cinta yang hakiki...
cinta yang tidak dapat di tandingi...
juga tidak pernah kita rasa di khianati...
kerana ia cinta yang teragung untuk kita tatapi....

hanya DIA yang mengerti....
hanya cinta DIA kekal abadi...
kekal di taman firdausi...

Teman...beringat-ingatlah kita....
jika kita bercinta pada ciptanan NYA...
tiada yang kekal abadi di dunia ini yang kian lama di mamah usia...

Teman yang abadi...adalah Ilahi...
kerana Dia yang selalu bersama kita tatkala kita memerlukan NYA..
Aku kini selalu rindukan NYA....
walaupun dahi ini sujud menyembah NYA....
tetap merasa...tidak cukup untuk ku melepaskan rindu di dada...

Aku sering bertanya...bilakah aku dapat berjumpa dengan NYA...
Aku sering menangis...ketika aku bersujud pada NYA...
Setelah aku menangis...aku berasa lega...
kerana aku masih lagi dapat bersujud pada NYA....

Hanya DIA sahaja tempat ku mengadu...
tiada siapa dapat memahamiku...
melainkan diri NYA...

DIA lah segalanya bagi diriku....
walaupun aku mempunyai keluarga disisi...
tiada sapa dapat mengetahui diri ini...

setakat ini....luahan hati...
ada masa....saya luahkan lagi....
ketahuilah teman....
inilah isi hati yang sering kali terluka...
terluka oleh cinta yang dusta...
kini...aku takut untuk mencintai...
kerana kisah silam yang menghantui....
jika benar ada cinta sejati di dunia ini....
buktikan padaku....kerana aku yakin tiada cinta sejati...
seperti cinta Ilahi......

No comments: